20 Eylül 2010 Pazartesi

ANNE PROVOOST'TAN NUH'UN GEMİSİ

1)Ben bu kitabı satın alırken ki (yabancı bir yazardan ) acaba onlar ne düşünüyor diye merak ettim yazarın dilinden farklı din düşüncelerinden .. kitabı okuduğumda her ne kadar bizim yaradanımıza inanmasalar da varlığını hissetmeleri güzel bir duygu oldu benim için ... bir gün dilerim onlar da gerçeği gerçek yaradanı bulurlar..Bununla birlikte, Türkce çevirisi belki daha iyi olabilirdi diye dusunuyorum. Yine de güzel ve klasikleşmiş "Nuh ve Tufanı" hikayesin farklı bir bakış açısından sunuyor... Tavsiye ederim.(kitapyurdu.com'dan alınmıştır.)

2)Kutsal dinlerin en önemli unsurlarından biri olan Nuh'un Gemisi roman olarak karşımızda.Kitap 2006'da Uluslararası Dublin Edeebiyat Ödülü'nü kazanmış.Proovoost bu kitabında dini metinlerde anlatılanların aksine kendi öyküsünü oluşturmuş,dünyayı sele kadar götüren olayları ve gemideki şartları dramatik bir öykü olarak kurgulamış.Bazen aşırı derecede erotik bir hikayeye dönüşsede,bildiğimiz öyküye farklı bir açıdan bakmak açısından okunur bir eser...(kitapyurdu.com'dan alınmıştır.)

3)Hikayenin gidişatını beğendim. İlk başında beni Kahramanın cinsiyeti hakkında yanılttı ve sonradan supriz yapti; Re Jana'yi, nedendir bilmem, ilk başta bir erkek sanmıştım...(idefix.com'dan alınmıştır.)

4)Başarılı, okumanızı tavsiye ederim.

5)Bu kitabı okumanızı tavsiye ederim. Aşk ve ölüm duygusunun insana neler yaptıracağını bir nebze olsun anlayabilirsiniz. Aldığınıza pişman olmayacaksınız. Lafın kısası aldığı ödülü sonuna kadar hak ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder